339:-
Uppskattad leveranstid 7-12 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Några citat från läsare
Tack för en fantastisk bok. Jag både log igenkännande och fällde en tår när jag läste den. All vårdpersonal inkl. läkarna borde läsa den för att förstå vilken betydelse det kan ha med en äkta visad känsla och att någon bryr sig. Eftersom jag jobbar på en förtroendenämnd var det befriande att få läsa om positiva upplevelser, då vi ofta möts av att människor känner sig misshandlade och missförstådda i vården. Tack än en gång och hoppas den får stor spridning.
Staffan Mild, Falun
Den här boken borde finnas i några ex på varje mottagning och varje sjukhusavdelning!
Om jag blev patient på en avdelning och hittade den här boken så skulle jag känna mig oerhört trygg och lugn. Det skulle kännas som en programförklaring från personalen; att på den här avdelningen tror vi på betydelsefulla möten mellan människor och vi försöker att se människor.
Karin, Stockholm
Jag har just läst boken, Betydelsefulla möten i vården. Jag tycker det är modigt att skriva från den utgångspunkten, det är annars mer populärt att berätta om hur patienter och anhöriga drabbats av vården och vårdpersonalen. Därmed inte sagt att det inte sker misstag, det gör det, och de bör belysas och användas som möjlighet till förbättring. Men det finns en annan sida också, den som det finns så många bra exempel på i boken, och som jag vet att många människor har upplevt. Den sidan hör man sällan om i media. Det är så lätt att minnas alla tillkortakommanden och fel man begått som sjuksköterska, men med hjälp av berättelserna i boken drog jag mig till minnes ett och annat bra möte jag haft med patienter och anhöriga. Jag kände mig både stolt och glad.
Eva Haksten, sjuksköterska, Göteborg
Tack för en fantastisk bok. Jag både log igenkännande och fällde en tår när jag läste den. All vårdpersonal inkl. läkarna borde läsa den för att förstå vilken betydelse det kan ha med en äkta visad känsla och att någon bryr sig. Eftersom jag jobbar på en förtroendenämnd var det befriande att få läsa om positiva upplevelser, då vi ofta möts av att människor känner sig misshandlade och missförstådda i vården. Tack än en gång och hoppas den får stor spridning.
Staffan Mild, Falun
Den här boken borde finnas i några ex på varje mottagning och varje sjukhusavdelning!
Om jag blev patient på en avdelning och hittade den här boken så skulle jag känna mig oerhört trygg och lugn. Det skulle kännas som en programförklaring från personalen; att på den här avdelningen tror vi på betydelsefulla möten mellan människor och vi försöker att se människor.
Karin, Stockholm
Jag har just läst boken, Betydelsefulla möten i vården. Jag tycker det är modigt att skriva från den utgångspunkten, det är annars mer populärt att berätta om hur patienter och anhöriga drabbats av vården och vårdpersonalen. Därmed inte sagt att det inte sker misstag, det gör det, och de bör belysas och användas som möjlighet till förbättring. Men det finns en annan sida också, den som det finns så många bra exempel på i boken, och som jag vet att många människor har upplevt. Den sidan hör man sällan om i media. Det är så lätt att minnas alla tillkortakommanden och fel man begått som sjuksköterska, men med hjälp av berättelserna i boken drog jag mig till minnes ett och annat bra möte jag haft med patienter och anhöriga. Jag kände mig både stolt och glad.
Eva Haksten, sjuksköterska, Göteborg
- Format: inbunden
- ISBN: 9789197925310
- Språk: Svenska
- Utgivningsdatum: 2010-11-01
- Förlag: Betydelsefullas förlag