459:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Digital marknadsföring bygger på att organisationer skapar sig digital närvaro genom webbplatser, appar eller konton på olika sociala medier - och att besökarna leds dit genom innehållsrika digitala annonser och publikationer.
För att företag ska kunna positionera sig på marknaden och nå en bestämd målgrupp digitalt krävs det förståelse för olika kanaler samt deras egenskaper och möjligheter. De olika kanalerna erbjuder olika annons- och publikationsformat, och några av de vanligaste kanalerna är sökmotormarknadsföring, sociala medier, displaymarknadsföring och betalda samarbeten. Digital marknadsföring består av hundratals olika format och plattformar, som går att nyttja i olika syften.
Det här är en introduktionsbok med handfasta tips för hur organisationer kan förhålla sig till den digitala marknadens olika alternativ. Den vänder sig till både studenter och yrkesverksamma som vill få en överblick över digitala kanaler och strategier.
För att företag ska kunna positionera sig på marknaden och nå en bestämd målgrupp digitalt krävs det förståelse för olika kanaler samt deras egenskaper och möjligheter. De olika kanalerna erbjuder olika annons- och publikationsformat, och några av de vanligaste kanalerna är sökmotormarknadsföring, sociala medier, displaymarknadsföring och betalda samarbeten. Digital marknadsföring består av hundratals olika format och plattformar, som går att nyttja i olika syften.
Det här är en introduktionsbok med handfasta tips för hur organisationer kan förhålla sig till den digitala marknadens olika alternativ. Den vänder sig till både studenter och yrkesverksamma som vill få en överblick över digitala kanaler och strategier.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144155715
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 184
- Utgivningsdatum: 2022-10-07
- Förlag: Studentlitteratur AB