Samhälle & debatt
Eat, sleep, startup, repeat : att starta, driva och få ett bolag att växa
Caroline Lidman • Aleksandar Goga
Inbunden
459:-
Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Det här är en bok om hur man startar, driver och får ett framgångsrikt bolag att växa, skriven av två drivna entreprenörer som tror på att kunskap och erfarenhet är till för att delas.
Här finns det du behöver veta när du startar ditt bolag, hur du skriver en affärsplan och vad som är viktigt när det gäller ekonomi, juridik och kapitalanskaffning. Lär dig arbeta med bolagets kultur och värderingar, och med marknadsföring, PR och försäljning när bolaget är igång. Du får lära dig att rekrytera rätt medarbetare, utöka ditt nätverk och välja personer till bolagets styrelse. Sist men inte minst får du veta hur du gör för att så småningom sälja ditt bolag och göra en "exit" på ett bra sätt.
Här finns allt från framgångshistorier och misstag till checklistor och konkreta tips. Boken vänder sig till alla som planerar att någon gång starta ett bolag eller som redan är entreprenörer.
Om författarna
Caroline Lidman har en bakgrund som både PR-entreprenör och författare. Hon har tidigare släppt böckerna Mediakåt och Fit & Framgångsrik. 2016 grundade hon PR-byrån Number10 tillsammans med Maria Fabricius.
Aleksandar Goga är en av grundarna till tjänsteförmedlingsföretaget ServiceFinder som senare såldes till mediehuset Schibsted Media Group. Idag driver han bolaget ClickSys.se, samtidigt som han startar upp e-handelsbolaget Alexander Kay.
Sagt om boken
"Handfast och illustrativt delar de med sig av sina kunskaper och erfarenheter, ofta i form av checklistor." Publiceras i BTJ-häftet nr 6, 2020. Lektör Rolf Retoft.
Här finns det du behöver veta när du startar ditt bolag, hur du skriver en affärsplan och vad som är viktigt när det gäller ekonomi, juridik och kapitalanskaffning. Lär dig arbeta med bolagets kultur och värderingar, och med marknadsföring, PR och försäljning när bolaget är igång. Du får lära dig att rekrytera rätt medarbetare, utöka ditt nätverk och välja personer till bolagets styrelse. Sist men inte minst får du veta hur du gör för att så småningom sälja ditt bolag och göra en "exit" på ett bra sätt.
Här finns allt från framgångshistorier och misstag till checklistor och konkreta tips. Boken vänder sig till alla som planerar att någon gång starta ett bolag eller som redan är entreprenörer.
Om författarna
Caroline Lidman har en bakgrund som både PR-entreprenör och författare. Hon har tidigare släppt böckerna Mediakåt och Fit & Framgångsrik. 2016 grundade hon PR-byrån Number10 tillsammans med Maria Fabricius.
Aleksandar Goga är en av grundarna till tjänsteförmedlingsföretaget ServiceFinder som senare såldes till mediehuset Schibsted Media Group. Idag driver han bolaget ClickSys.se, samtidigt som han startar upp e-handelsbolaget Alexander Kay.
Sagt om boken
"Handfast och illustrativt delar de med sig av sina kunskaper och erfarenheter, ofta i form av checklistor." Publiceras i BTJ-häftet nr 6, 2020. Lektör Rolf Retoft.
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789147129980
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 155
- Utgivningsdatum: 2020-01-08
- Förlag: Liber