bokomslag Förskolan som lärandemiljö : för barn i behov av särskilt stöd
Psykologi & pedagogik

Förskolan som lärandemiljö : för barn i behov av särskilt stöd

Eva Björck Git Blomberg Eric Dearing Dale C Farran Mats Granlund Berit M Gustafsson Robert Lecusay Johanna Lundqvist Madeleine Sjöman Donna S Wittmer

Häftad

449:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 272 sidor
  • 2023
Den här boken handlar om förskolan som lärmiljö för alla barn och i synnerhet för barn i behov av särskilt stöd. Syftet är att belysa vikten av att upptäcka barn som behöver stöd tidigt, och hur olika insatser kan planeras och organiseras för att gynna delaktighet, engagemang och lärande för alla barn i förskolan. Den bygger på svensk och internationell forskning och fyller ett tomrum avseende kunskap kring barn i behov av särskilt stöd i förskolan och deras aktiva engagemang i förskolans vardag. Boken är indelad i tre delar:

*Förutsättningar för barns delaktighet och engagemang i förskolan.

*Att skapa en inkluderande lärmiljö i förskolan.

*Tidig intervention och samverkan runt barn i behov av särskilt stöd.

Förskollärare och annan personal i förskolan, specialpedagoger och andra som arbetar med tidigt stöd till barn i förskolan har nytta av boken i sitt arbete liksom lärare och studenter i förskollärarutbildningen. Den är också av intresse för skoladministratörer, politiker och andra som är intresserade av förskolan som lärmiljö för alla barn.
  • Författare: Eva Björck, Git Blomberg, Eric Dearing, Dale C Farran, Mats Granlund, Berit M Gustafsson, Robert Lecusay, Johanna Lundqvist, Madeleine Sjöman, Donna S Wittmer
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144132242
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 272
  • Utgivningsdatum: 2023-01-26
  • Översättare: Emilie Stendahl
  • Förlag: Studentlitteratur AB