499:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Kraven på rektor är många och förväntningarna är höga. Men med en blick för helheten och med tydlig utgångspunkt i uppdraget kan rektorer i förskolan skapa goda förutsättningar för medarbetare att ta sitt ansvar för utbildningen. Ledarskapet i förskolan är en viktig faktor när det gäller förskolans kvalitet. Den här boken beskriver vad det innebär att bedriva ett systematiskt hållbart kvalitetsarbete både på verksamhets- och enhetsnivå. Med utgångspunkt i teori och erfarenhet ger författaren många konkreta förslag på hur rektor - som pedagogisk ledare och som chef - kan skapa engagemang, delaktighet och förståelse för uppdraget i sina förskolor och därmed axla ett hanterbart pedagogiskt ledarskap. Det handlar om konkreta metoder och tillvägagångssätt, men även om kommunikation och samspel i processen att utöva ledarskap - för barnens skull.
Boken är avsedd för rektorer och personal inom förskolan. Den är värdefull för rektor i sin kommunikation med huvudman samt användbar i dialogen mellan rektor och förskollärare. Den är användbar såväl i rektorsbildningen som i fortbildningssammanhang.
Boken är avsedd för rektorer och personal inom förskolan. Den är värdefull för rektor i sin kommunikation med huvudman samt användbar i dialogen mellan rektor och förskollärare. Den är användbar såväl i rektorsbildningen som i fortbildningssammanhang.
- Format: Danskband/flex
- ISBN: 9789144117010
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 142
- Utgivningsdatum: 2019-01-02
- Förlag: Studentlitteratur AB