309:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Hans Sjögren skärskådar bolagsstyrningen i det skandinaviska flygbolaget SAS.
SAS har länge varit en ikon för skandinaviskt näringsliv och en plats för tekniska, organisatoriska och estetiska innovationer. Men sedan 1990-talet har förutsättningarna förändrats radikalt.
Boken är en studie av vilka krav och svårigheter som följer med nationsöverskridande kommersiellt samarbete, där flera statliga och privata ägare tillsammans har att hantera utmaningarna på en omreglerad marknad. Studien visar vilka spelregler och beteenden som är avgörande för att skapa långsiktigt lönsamma samarbetsformer på nordisk bas.
Författaren, prof. Hans Sjögren (1960-2024) var verksam vid Handelshögskolan och Linköpings universitet
SAS har länge varit en ikon för skandinaviskt näringsliv och en plats för tekniska, organisatoriska och estetiska innovationer. Men sedan 1990-talet har förutsättningarna förändrats radikalt.
Boken är en studie av vilka krav och svårigheter som följer med nationsöverskridande kommersiellt samarbete, där flera statliga och privata ägare tillsammans har att hantera utmaningarna på en omreglerad marknad. Studien visar vilka spelregler och beteenden som är avgörande för att skapa långsiktigt lönsamma samarbetsformer på nordisk bas.
Författaren, prof. Hans Sjögren (1960-2024) var verksam vid Handelshögskolan och Linköpings universitet
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789175042848
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 256
- Utgivningsdatum: 2015-03-27
- Förlag: Dialogos Förlag