bokomslag IKEA : design och identitet
Konst & kultur

IKEA : design och identitet

Eva Atle Bjarnestam

Danskband/flex

219:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 255 sidor
  • 2009
BTJ 2009:24 (Recensionsservice för Sveriges bibliotek) : --- och i denna gedigna volym får hela IKEA-konceptet en genomlysning. --- Boken är uppbyggd kring decennier med inledande kultur-/samhällsöversikter. Var tidsperiod har sin inriktning, så har 1970-talet rubriken "I takt med tiden och ut i världen". Alla decennier är rikt illustrerade med olika varuprodukter, noggrant angivna med namn och formgivare. Texterna varvas med intressanta intervjuer med formgivare och deras inställning till form- och produktionsprocessen. Roligt att alla katalogomslag är avbildade. En intervju med Ingvar Kamprad visar på IKEA:s kärnvärden och kontinuitet. Författaren tar även upp problemområden som plagiat och miljöfrågor och slutkapitlet "Framtida utmaningar" reser komplicerade frågor. Volymen, som lär bli ett standardverk, avslutas med en Vem gjorde vad?-förteckning. - Inger Fredriksson
  • Författare: Eva Atle Bjarnestam
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789151937403
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 255
  • Utgivningsdatum: 2009-04-15
  • Förlag: Drängahuset Handelsbolag