Samhälle & debatt
Information till döds? : om konsten att leva i ett informationssamhälle
Clay A Johnson
Danskband/flex
189:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Den totala mängd lagrad information som finns i världen idag uppgår till cirka 800 000 000 000 gigabyte, och den totala mängd information som hushållen i USA konsumerar per dag är nära 3 600 000 000 000 gigabyte. Hur påverkar all denna information människan? Finns det någon gräns för hur mycket information en människa kan konsumera? Och vad är bra och dålig information?
I boken "Information till döds?" tar den amerikanska författaren, Clay A. Johnson - bland annat ansvarig för Barack Obamas valkampanj på Internet - upp dessa dagsaktuella frågor. Boken har fått stor uppmärksamhet i USA, då det är den första bok som på ett övergripande sätt tar upp konsekvenserna av att leva i ett modernt informationssamhälle. Boken ger också praktiska råd för hur man kan förhålla sig till all den mängd information som når oss via tv, Internet, smartphones och andra mediekanaler.
Clay A. Johnson har gjort sig känd för sitt arbete med att försöka få politisk information mer öppen och tillgänglig för en bred allmänhet. Tillsammans med några medarbetare startade han 2004 Blue State Digital, ett företag vars syfte är att understödja och sprida information om demokratiska presidentkandidater och icke-vinstdrivande organisationer.
I boken "Information till döds?" tar den amerikanska författaren, Clay A. Johnson - bland annat ansvarig för Barack Obamas valkampanj på Internet - upp dessa dagsaktuella frågor. Boken har fått stor uppmärksamhet i USA, då det är den första bok som på ett övergripande sätt tar upp konsekvenserna av att leva i ett modernt informationssamhälle. Boken ger också praktiska råd för hur man kan förhålla sig till all den mängd information som når oss via tv, Internet, smartphones och andra mediekanaler.
Clay A. Johnson har gjort sig känd för sitt arbete med att försöka få politisk information mer öppen och tillgänglig för en bred allmänhet. Tillsammans med några medarbetare startade han 2004 Blue State Digital, ett företag vars syfte är att understödja och sprida information om demokratiska presidentkandidater och icke-vinstdrivande organisationer.
- Format: Danskband/flex
- ISBN: 9789185311408
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 227
- Utgivningsdatum: 2012-12-14
- Översättare: Rikard Zeylon Brage
- Förlag: Lindskog Förlag