399:-
Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Innovation ... alla talar om det, men vad är det egentligen? Hur kommer innovationer till, och är det faktiskt så viktigt som folk säger? Alf Rehn presenterar en översikt av innovation, från små förbättringar till stora systemutvecklingar, från ledning till etik, från klassisk teori till ny kritik - Innovation ger en bred bild av ett brett begrepp.
Sagt om boken
"Äntligen en liten "lätt" bok om ett stort och "tungt" ämne. Rehn vägleder läsaren med en pedagogisk och systematisk metod genom att skapa en bred och praktiskt förankrad förståelse för innovation. Boken fungerar utmärkt som introduktion till ämnet och fenomenet innovation, men också - inte minst den mer provokativa andra delen av boken - som bas för mer avancerade studier." -Marcus Lindahl, professor i Industriell teknik, Uppsala universitet
"[...]På ett pedagogiskt utmärkt och mångfasetterat sätt beskriver Alf Rehn det komplexa begreppet innovation, och hur innovationer påverkar samhället på gott och ont. Målgrupp är ekonomiskt intresserade läsare och boken kräver endast rudimentära ekonomiska kunskaper." Publiceras i BTJ-häftet nr 23, 2017. Lektör Rolf Retoft
Om författarna
Alf Rehn är professor i innovation, design och ledning vid University of Southern Denmark. Hans forskningsintressen har inkluderat kreativitet, innovation, nya organisationsformer och kulturella representationer, och han har publicerats i såväl ledande akademiska tidskrifter som bästsäljande populärvetenskapliga böcker. För mer information, se www.alfrehn.com
Sagt om boken
"Äntligen en liten "lätt" bok om ett stort och "tungt" ämne. Rehn vägleder läsaren med en pedagogisk och systematisk metod genom att skapa en bred och praktiskt förankrad förståelse för innovation. Boken fungerar utmärkt som introduktion till ämnet och fenomenet innovation, men också - inte minst den mer provokativa andra delen av boken - som bas för mer avancerade studier." -Marcus Lindahl, professor i Industriell teknik, Uppsala universitet
"[...]På ett pedagogiskt utmärkt och mångfasetterat sätt beskriver Alf Rehn det komplexa begreppet innovation, och hur innovationer påverkar samhället på gott och ont. Målgrupp är ekonomiskt intresserade läsare och boken kräver endast rudimentära ekonomiska kunskaper." Publiceras i BTJ-häftet nr 23, 2017. Lektör Rolf Retoft
Om författarna
Alf Rehn är professor i innovation, design och ledning vid University of Southern Denmark. Hans forskningsintressen har inkluderat kreativitet, innovation, nya organisationsformer och kulturella representationer, och han har publicerats i såväl ledande akademiska tidskrifter som bästsäljande populärvetenskapliga böcker. För mer information, se www.alfrehn.com
- Format: Danskband/flex
- ISBN: 9789147113583
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 125
- Utgivningsdatum: 2017-09-13
- Förlag: Liber