bokomslag Introducing Competition into the Piped Water Market
Samhälle & debatt

Introducing Competition into the Piped Water Market

Urs Meister

Pocket

759:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 7-12 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 140 sidor
  • 2006
Using tools of modern industrial economics Urs Meister examines the effects of privatisation and competition in the piped water industry. Considering the two main approaches for competition in an industry with natural monopoly character, common carriage (interconnection) and franchise bidding (auctions), he analyses costs, retail prices and investment. Such analysis shows that competition may be a valuable opportunity to improve the efficiency of water supply.
  • Författare: Urs Meister
  • Illustratör: 13 schwarz-weiße Tabellen 15 schwarz-weiße Abbildungen Bibliographie
  • Format: Pocket/Paperback
  • ISBN: 9783835003828
  • Språk: Tyska
  • Antal sidor: 140
  • Utgivningsdatum: 2006-07-01
  • Förlag: Deutscher Universitats-Verlag