Samhälle & debatt
Kommunikation för ledare : om internkommunikationens betydelse för att nå framgång
Eva Cohen
Häftad
409:-
Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Kommunikation för ledare tydliggör varför internkommunikation är viktigt och visar hur du kan bli en motiverande och involverande ledare. Boken innehåller flera praktikfall och även intervjuer med chefer med erfarenhet från såväl mindre verksamheter som stora börsbolag.
God kommunikativ förmåga är något som utmärker duktiga ledare. Om du ska leda människor behöver du därför prioritera att kommunicera. Chefens kommunikationsuppdrag handlar om tillit, tydlighet och i grund och botten om respekt. Vill du nå framgång och få medarbetarna med dig, inte minst vid förändringar, behöver du på djupet förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension.
Kommunikation för ledare är en handbok med insikter, kunskap och praktiska råd som kan göra skillnad på riktigt. Den riktar sig till ledare i både större och mindre organisationer.
Om författaren
Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller, inte minst som kommunikations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Tidigare har hon skrivit Lönsammare butik med fokus på intäkter. Boken var en av finalisterna i Årets Marknadsföringsbok 2010.
God kommunikativ förmåga är något som utmärker duktiga ledare. Om du ska leda människor behöver du därför prioritera att kommunicera. Chefens kommunikationsuppdrag handlar om tillit, tydlighet och i grund och botten om respekt. Vill du nå framgång och få medarbetarna med dig, inte minst vid förändringar, behöver du på djupet förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension.
Kommunikation för ledare är en handbok med insikter, kunskap och praktiska råd som kan göra skillnad på riktigt. Den riktar sig till ledare i både större och mindre organisationer.
Om författaren
Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller, inte minst som kommunikations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Tidigare har hon skrivit Lönsammare butik med fokus på intäkter. Boken var en av finalisterna i Årets Marknadsföringsbok 2010.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789147150939
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 144
- Utgivningsdatum: 2024-04-25
- Förlag: Liber