469:-
Tillfälligt slut online – klicka på "Bevaka" för att få ett mejl så fort varan går att köpa igen.
DRIVER DU EGET FÖRETAG? Jobbar du på marknads- eller försäljningsavdelning?Eller är du kanske en skrivglad person som funderar på att bli copywriter?Då är det här boken för dig.
I SVERIGE FINNS DET EN LITEN GRUPP välbetalda skribenter som hjälper företagatt uttrycka sig klart, koncist och trovärdigt. De är copywriters och arbetar påreklambyråer eller som frilansande konsulter. Deras uppdrag är att skapa rubrikersom säljer - och texter som övertygar, och de gör det bra.
MEN ALLA HAR INTE RÅD att anlita dessa skriv- och kreativitetsproffs. Ingen fara.Nu, för första gången på svenska, förklarar en reklamman från hjärtat hur duockså kan skriva effektiva reklamtexter - med ord som beskriver, ord somförklarar och ord som leder till ett klick, möte eller köp.
PÅ ETT LÄTTLÄST OCH MEDRYCKANDE sätt berättar Jack Hansen om "reklamenshemligheter" och lär dig hur formuleringar, kunskap och idéer är skillnadenmellan framgång och flopp. Boken är sprängfylld med konkreta råd som guidardig genom arbetet med:
Annonser · Broschyrer · Webbsidor · E-postutskick · Payoffer (slogans)Säljbrev · Namnval · Pressmeddelanden · Radioreklam · Retorik
BOKEN VISAR ETT ALTERNATIV till att anlita reklambyråer: Att skriva och tänka själv. Jack Hansens budskap är att nästan vem som helst kan bli copywriter. I sjuttoninspirerande kapitel raderar han myten om att kreativitet kräver en medföddtalang. Tvärtom, så menar Jack att copywriting handlar om träning och ett sättatt tänka. På samma sätt som alla kan lära sig spela gitarr, kan alla lära sigackorden som sätter fart på försäljningen.
Boken är skriven av Jack Hansen, copywriter som bl a arbetat hos Otto Stockholm BBDO och Satellit. Han är utbildad journalist och har även jobbat som projektledare och lärare. Under åren 2000-2003 deltog över 300 personer i Jack Hansens uppmärksammade grundkurs i copywriting. Utvärderingarna gav pedagogiken högsta betyg och i dag jobbar många av eleverna på heltid med skrivande.
I SVERIGE FINNS DET EN LITEN GRUPP välbetalda skribenter som hjälper företagatt uttrycka sig klart, koncist och trovärdigt. De är copywriters och arbetar påreklambyråer eller som frilansande konsulter. Deras uppdrag är att skapa rubrikersom säljer - och texter som övertygar, och de gör det bra.
MEN ALLA HAR INTE RÅD att anlita dessa skriv- och kreativitetsproffs. Ingen fara.Nu, för första gången på svenska, förklarar en reklamman från hjärtat hur duockså kan skriva effektiva reklamtexter - med ord som beskriver, ord somförklarar och ord som leder till ett klick, möte eller köp.
PÅ ETT LÄTTLÄST OCH MEDRYCKANDE sätt berättar Jack Hansen om "reklamenshemligheter" och lär dig hur formuleringar, kunskap och idéer är skillnadenmellan framgång och flopp. Boken är sprängfylld med konkreta råd som guidardig genom arbetet med:
Annonser · Broschyrer · Webbsidor · E-postutskick · Payoffer (slogans)Säljbrev · Namnval · Pressmeddelanden · Radioreklam · Retorik
BOKEN VISAR ETT ALTERNATIV till att anlita reklambyråer: Att skriva och tänka själv. Jack Hansens budskap är att nästan vem som helst kan bli copywriter. I sjuttoninspirerande kapitel raderar han myten om att kreativitet kräver en medföddtalang. Tvärtom, så menar Jack att copywriting handlar om träning och ett sättatt tänka. På samma sätt som alla kan lära sig spela gitarr, kan alla lära sigackorden som sätter fart på försäljningen.
Boken är skriven av Jack Hansen, copywriter som bl a arbetat hos Otto Stockholm BBDO och Satellit. Han är utbildad journalist och har även jobbat som projektledare och lärare. Under åren 2000-2003 deltog över 300 personer i Jack Hansens uppmärksammade grundkurs i copywriting. Utvärderingarna gav pedagogiken högsta betyg och i dag jobbar många av eleverna på heltid med skrivande.
- Format: Storpocket
- ISBN: 9789197508933
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 213
- Utgivningsdatum: 2004-03-01
- Förlag: Bokförlaget Redaktionen i Sthlm