Kunden är ditt varumärke: relationsmarknadsföring i strategi och praktik
Kenth Åkerman • Eva Eriksson
Inbunden
229:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och kanske redan startat processen med att kundorientera, sätta kundrelationen i centrum. Det är också boken för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring. Boken är mycket praktisk med många korta exempel och reflektionsfrågor. Kunden är ditt varumärke! ger dig många möjligheter till egna funderingar, underlag till intern dialog och praktiska arbetsmodeller. Boken är till för dig som har insikt och redan kanske startat processen med att kundorientera, sätta kunden och kundrelationen i centrum. Men det är också en bok för dig som vill få en helhetsbild av hela förändringsprocessen kring arbetet med relationsmarknadsföring. Inte bara ur ett marknadsföringsperspektiv. Vi berör i boken även ledarskap, medarbetarskap, varumärket roll och den viktiga serviceattityden i det dagliga mötet med kunden. Boken är indelad i sju kapitel som samtidigt tecknar olika bilder i vårt "galleri för bättre kundrelationer". Fakta, figurer, exempel, samt frågeställningar öppnar upp för en dialog om relationsmarknadsföring: Är det en 90-tals trend eller verkligt fungerande strategi? Vad är det för tankar som ligger bakom och vilka är drivkrafterna för framgång? Och inte minst vad skall man göra och var börjar man? Boken avslutas med tre användbara appendix som tar upp modellen, dialogen och vägledningen: tre verktyg för ditt eget företag. Relationsmarknadsföring handlar om ett gränsöverskridande arbete, där hela företaget samverkar för att sätta ett bestående intryck på kunden både i hjärta och hjärna, "Kunden är ditt varumärke!" vill hjälpa dig på vägen.
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789186439279
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 168
- Utgivningsdatum: 1999-12-01
- Förlag: Liber Ekonomi