399:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Kvalitet är viktigare än någonsin. Vare sig man arbetar inom det privata näringslivet eller inom offentlig sektor är det avgörande såväl för meningsfullheten i det man gör som för långsiktig överlevnad att man lyckas hålla god kvalitet på sin verksamhet. Ändå misslyckas många kvalitetsinitiativ och traditionell kvalitetsstyrning ses inte alltid som en lösning. Anledningen kan vara att den traditionella kvalitetsteorin är alltför ensidigt tekniskt inriktad. Kvalitet måste skapas av människor, för människor. Utan förståelse för mänskliga känslor, relationer och drömmar kommer man aldrig att kunna skapa bestående kvalitetsförbättringar. I den här boken lyfter vi fram de mänskliga aspekterna inom kvalitetsutveckling. Vi sätter in den traditionella kvalitetsteorin i ett större sammanhang och visar på hur man bör arbeta för att lyckas. Vi presenterar effektiva metoder för mänsklig förståelse vilka inte vanligtvis ingår i kvalitetslitteraturen. Baserat på egen forskning utforskar vi sambanden mellan kvalitetsutveckling och mänskligt viktiga områden såsom hälsa, estetik, förtroende och lärande. Boken är viktig för alla organisationer vars verksamhet bygger på mänsklig interaktion - dvs. för alla organisationer.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144040455
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 357
- Utgivningsdatum: 2009-02-05
- Förlag: Studentlitteratur AB