Kommande
bokomslag Marknadsplatser Online och Retail Media. En snabbguide.
Samhälle & debatt

Marknadsplatser Online och Retail Media. En snabbguide.

Christer Pettersson

Häftad

169:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

  • 40 sidor
  • 2025
Vad är Retail Media, även kallad den tredje vågen av digital marknadsföring?
Och hur kan du skala upp din digitala försäljning genom att sälja på marknadsplatser som Amazon, CDON, Fyndiq och Zalando - för att nå fler köpberedda kunder och öka din lönsamhet?
När du läser snabbguiden «Marknadsplatser online och retail media» så får du insikter i såväl Retail Media som marknadsplatser och hur dessa kanaler kan öka din digitala försäljning och hjälpa dig att nå fler kunder.

Christer Pettersson har skrivit ett tiotal böcker och har mer än tjugo års praktisk erfarenhet av digital marknadsföring, e-handel och försäljning på marknadsplatser. Han är ofta anlitad som föreläsare och rådgivare kring e-handel och att driva lönsamma affärer på nätet. Du kan läsa mer om författaren på www.datadrivet.se.

Avsnitt i boken:
Inledning
E-handel och trender just nu
Vad är en marknadsplats?
Varför är det så intressant med marknadsplatser?
Vad ska du tänka på om du ska sälja på marknadsplatser?
Marknadsplatser i Sverige
Driva egen marknadsplats
Internationella marknadsplatser
Marknadsplatser för B2B
Experttips kring marknadsplatser
Retail Media
Varför är det så stort intresse kring Retail Media just nu?
Endemisk och icke-endemisk annonsering
Fördelar med Retail Media
Nackdelar med Retail Media
Tillväxt och internationalisering
Slutord
  • Författare: Christer Pettersson
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789198910650
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 40
  • Utgivningsdatum: 2025-01-02
  • Förlag: Spjut Förlag