499:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Medierätt. En handbok behandlar de centrala rättsområdena inom mediejuridiken. Sedan den förra upplagan har det skett förändringar på samtliga rättsområden inom medierätten. I denna upplaga beaktas ändringarna i 2019 års revision av tryckfrihetsförordningen och införandet av det nya brottet utlandsspioneri per den 1 januari 2023. Inom upphovsrätten tas DSM-direktivet upp som blev svensk lag från och med den 1 januari 2023. I denna upplaga görs även en uppdaterad genomgång av dataskyddsförordningen, GDPR. Inom marknadsrätten trädde en ny konsumentköplag i kraft 2022. Vidare har ett nytt kapitel tillkommit där de speciella instanserna inom medierätten gås igenom. Dessutom har checklistorna och begreppen utökats.
Boken är tänkt att kunna användas som studentlitteratur i medierätt på jurist- och journalistutbildningar och av yrkesverksamma jurister och andra som kommer i kontakt med medierätten. Boken är kurslitteratur på specialkursen i medierätt vid Stockholms universitet.
Boken är tänkt att kunna användas som studentlitteratur i medierätt på jurist- och journalistutbildningar och av yrkesverksamma jurister och andra som kommer i kontakt med medierätten. Boken är kurslitteratur på specialkursen i medierätt vid Stockholms universitet.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789139025320
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 216
- Utgivningsdatum: 2023-04-25
- Förlag: Norstedts Juridik