Samhälle & debatt
Medierelationer : så påverkar du mediebilden
Håkan Lind • Cherine Khalil
Danskband/flex
309:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Vad krävs för att nå ut i media?
Den frågan ställer sig många politiker, företag och organisationer som vill nå ut med ett budskap, stärka sitt varumärke, sälja en produkt eller påverka opinionen.
Medierelationer är en handbok för pressekreterare, kommunikatörer, talespersoner, experter, vd:ar och alla andra som vill synas i media. Den är skriven av Håkan Lind och Cherine Khalil som under två decennier arbetat med medierelationer för partiledare, ministrar, politiska partier, organisationer, myndigheter och företag. Här delar de med sig av sina erfarenheter och ger råd, tips och exempel på hur man organiserar arbetet och skapar effektiva vardagsrutiner för att sälja in nyheter, skriva pressmeddelanden, förbereda intervjuer, ta fram talepunkter, arrangera presskonferenser, skriva debattartiklar, få spridning i sociala medier, hantera kriser, sätta mål för sitt mediegenomslag och mycket mer.
I boken finns också intervjuer som författarna gjort med andra erfarna pressekreterare samt journalister och chefer om vad de anser krävs för att man ska vara en bra pressekreterare.
Den frågan ställer sig många politiker, företag och organisationer som vill nå ut med ett budskap, stärka sitt varumärke, sälja en produkt eller påverka opinionen.
Medierelationer är en handbok för pressekreterare, kommunikatörer, talespersoner, experter, vd:ar och alla andra som vill synas i media. Den är skriven av Håkan Lind och Cherine Khalil som under två decennier arbetat med medierelationer för partiledare, ministrar, politiska partier, organisationer, myndigheter och företag. Här delar de med sig av sina erfarenheter och ger råd, tips och exempel på hur man organiserar arbetet och skapar effektiva vardagsrutiner för att sälja in nyheter, skriva pressmeddelanden, förbereda intervjuer, ta fram talepunkter, arrangera presskonferenser, skriva debattartiklar, få spridning i sociala medier, hantera kriser, sätta mål för sitt mediegenomslag och mycket mer.
I boken finns också intervjuer som författarna gjort med andra erfarna pressekreterare samt journalister och chefer om vad de anser krävs för att man ska vara en bra pressekreterare.
- Format: Danskband/flex
- ISBN: 9789188419378
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 182
- Utgivningsdatum: 2023-06-01
- Förlag: Morfem