bokomslag Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?
Samhälle & debatt

Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?

Elisabeth Trotzig Ulrica Andersson Maria Edström Fredrik Strömberg Olle Lidbom

Häftad

199:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 7-12 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 127 sidor
  • 2017
Länge kallades det textreklam och det var inget seriösa medier sysslade med. Nu talas det om native advertising, branded content, innehållsannonsering eller sponsrad journalistik och det är något alla stora medieföretag världen över satsar på. Är det samma sak? Och kommer det att hjälpa eller stjälpa medier och journalistik? I denna bok presenteras ett unikt experiment om hur sponsring påverkar synen på trovärdighet och saklighet hos journalistik. Här sammanfattas också forskningen om dessa företeelser. Och inte minst: här kommer aktörer till tals - både de kritiska rösterna och de som jobbar med innehållsannonsering varje dag.
  • Författare: Elisabeth Trotzig, Ulrica Andersson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Olle Lidbom
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789198356625
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 127
  • Utgivningsdatum: 2017-02-28
  • Förlag: Institutet för Mediestudier