bokomslag Övningsbok i marknadsföring
Samhälle & debatt

Övningsbok i marknadsföring

Petra Nordberg Christina Öberg

Häftad

489:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 133 sidor
  • 2017
Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.

Övningsbok i marknadsföring lämpar sig för kurserna:
  • Marknadsföring 1, 7,5 hp
  • Marknadsföring 2, 7,5 hp
  • Marknadskommunikation 7,5 hp
  • Internationell marknadsföring 7,5 hp


Uppgifterna är indelade i deskriptiva, analytiska och casebaserade och berör:
  • Affärsidé
  • Varumärkesstrategi
  • Utformning av marknadsföringsbudskap
  • Produktmarknadsföring
  • Annonsering
  • Relationsmarknadsföring
  • Internationell marknadsföring
  • Marknadsundersökning


Om författarna
Petra Nordberg är internationell civilekonom. Hon har arbetat som nordisk marknadsdirektör och försäljningschef för Sverige på McCain Foods och försäljningschef på Coca Cola och på United Minds.

Christina Öberg är professor i marknadsföring vid Örebro universitet, samt Visiting Professor vid Leeds University och Honorary Associate Professor vid Exeter University. Hon har publicerat flertalet akademiska artiklar och böcker.
  • Författare: Petra Nordberg, Christina Öberg
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789147113026
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 133
  • Utgivningsdatum: 2017-03-09
  • Förlag: Liber