929:-
Uppskattad leveranstid 7-12 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Pedagogisk psykologi handlar om barns och ungdomars utveckling, lärande och motivation,
men även social och kulturell påverkan på lärande, lärare och deras undervisning samt bedömning.
Pedagogisk psykologi är den perfekta introduktionen i ämnet. Den är användbar för alla som
utbildar sig till lärare, om det så är inom förskola, grundskola, gymnasium eller universitet.
Boken har en teoretisk utgångspunkt, men också en tydlig praktisk inriktning, och ger läsaren
en grundläggande insikt i ämnet under lärarutbildningen.
Boken innehåller avsnitt om lärande och undervisning idag. Den behandlar olika
forskningsmetoder och forskningstraditioner, elevernas fysiska, sociala och moraliska
utveckling samt teorier och forskning om kultur, mångfald och genus. Vidare presenteras
kognitiva, behavioristiska, konstruktivistiska och socialkognitiva perspektiv på lärande
och motivation.
Läsaren får en grundlig introduktion till framstående teoretiker som Albert Bandura,
Urie Bronfenbrenner, Erik H. Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Burrhus Frederic Skinner
och Lev Vygotskij. Boken avslutas med ett kapitel om bedömning.
Läsaren får, baserat på de teorier och de forskningsresultat som presenteras i boken, hundratals
konkreta råd om hur man kan arbeta för att skapa motivation i klassrummet, hantera
disciplinproblem, undervisa elever med kognitiv funktionsnedsättning, hjälpa elever att förstå
och minnas, organisera lärandet, uppmuntra kreativitet, främja elevernas självständighet och
mycket mer.
Pedagogisk psykologi är en utmärkt följeslagare genom hela studietiden!
Anita Woolfolk är professor i pedagogisk psykologi vid Ohio State University
och Martin Karlberg är lektor i didaktik vid Uppsala universitet.
men även social och kulturell påverkan på lärande, lärare och deras undervisning samt bedömning.
Pedagogisk psykologi är den perfekta introduktionen i ämnet. Den är användbar för alla som
utbildar sig till lärare, om det så är inom förskola, grundskola, gymnasium eller universitet.
Boken har en teoretisk utgångspunkt, men också en tydlig praktisk inriktning, och ger läsaren
en grundläggande insikt i ämnet under lärarutbildningen.
Boken innehåller avsnitt om lärande och undervisning idag. Den behandlar olika
forskningsmetoder och forskningstraditioner, elevernas fysiska, sociala och moraliska
utveckling samt teorier och forskning om kultur, mångfald och genus. Vidare presenteras
kognitiva, behavioristiska, konstruktivistiska och socialkognitiva perspektiv på lärande
och motivation.
Läsaren får en grundlig introduktion till framstående teoretiker som Albert Bandura,
Urie Bronfenbrenner, Erik H. Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Burrhus Frederic Skinner
och Lev Vygotskij. Boken avslutas med ett kapitel om bedömning.
Läsaren får, baserat på de teorier och de forskningsresultat som presenteras i boken, hundratals
konkreta råd om hur man kan arbeta för att skapa motivation i klassrummet, hantera
disciplinproblem, undervisa elever med kognitiv funktionsnedsättning, hjälpa elever att förstå
och minnas, organisera lärandet, uppmuntra kreativitet, främja elevernas självständighet och
mycket mer.
Pedagogisk psykologi är en utmärkt följeslagare genom hela studietiden!
Anita Woolfolk är professor i pedagogisk psykologi vid Ohio State University
och Martin Karlberg är lektor i didaktik vid Uppsala universitet.
- Format: Pocket
- ISBN: 9780273761860
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 704
- Utgivningsdatum: 2014-09-03
- Förlag: Pearson