339:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
D.C. Phillips och Jonas Soltis, Stanford repsektive Columbia University, är båda mycket respekterade pedagoger. Deras Perspektiv på lärande har redan utkommit i fem utgåvor och är en klassiker i mindre format. Nu föreligger den i en elegant svensk översättning, till gagn för lärarstuderande och verksamma lärare men också andra som är intresserade av lärandets många aspekter. Med suverän överblick och känsla för det väsentliga leder de varsamt in läsaren i en spännande exposé över vårt tänkande om lärandets natur, från begynnelsen till de senaste rönen i forskningen. Boken är hållen i en ledig ton med många pedagogiska liknelser och konkreta exemplel som får läsaren att känna sig smart och delaktig, plötsligt inbegripen i samtal med Platon - eller med moderna pedagogiska tänkare som Dewey, Piaget, Vygotskij och deras efterföljare.
Boken har en given plats på lärarutbildningar och pedagogikkurser men lämpar sig också för självstudier. Efersom den innehåller ett stort antal fallstudier och fördjupningsövningar är den också givande läsning för dem som vill utveckla sitt pedagogiska kunnande i praktiken.
Perspektiv på lärande ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga ändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Boken har en given plats på lärarutbildningar och pedagogikkurser men lämpar sig också för självstudier. Efersom den innehåller ett stort antal fallstudier och fördjupningsövningar är den också givande läsning för dem som vill utveckla sitt pedagogiska kunnande i praktiken.
Perspektiv på lärande ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga ändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144101743
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 192
- Utgivningsdatum: 2014-02-26
- Förlag: Studentlitteratur AB