Praktisk marknadsrätt
Carl Anders Svensson • Anders Stenlund • Torsten Brink • Lars-Erik Ström • Thomas Carlén-Wendels
Inbunden
2089:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: ·Svensk och europeisk marknadsföringsrätt·Yttrandefrihet och reklam ·Internet som medium ·Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner ·Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens ·Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning ·Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder ·Namn och bild i reklam·Stötande och diskriminerande reklam·Specialregler för vissa varor och tjänster·Direktmarknadsföring·Särskilda former och metoder för försäljning·och reklam·Ansvaret för varan·Immaterialrättslig lagstiftning·Konkurrenslagstiftningen·Företagsspioneri lagen om företagshemligheter
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789139108726
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 960
- Utgivningsdatum: 2010-07-01
- Förlag: Norstedts Juridik