179:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Politisk lobbying är ett av världens äldsta yrken, praktiserat redan i det gamla Grekland. Varje år omsätter pr- branschen i Sverige en miljard kronor och sysselsätter ungefär 1000 personer. I ett land så beroende av politiska beslut är pr en växande marknad. Men hur gör lobbyisterna? Och framförallt: Hur tänker de? Med exempel från press och tv, via biosalongen till Norra stå på Råsunda beskriver Martin Borgs hur du påverkas av lobbyisterna, sanningsfabrikerna och propagandaindustrin. Och vad du själv bör tänka på när du vill påverka andra.
Martin Borgs arbetar på Hill &Knowlton, en av världens största pr byråer. 1997 utsågs han till årets lobbyist för kampanjen för reklamradion. Martin har under de två senaste valkampanjerna jobbat för moderaterna, senast som presschef.
»Framförandet av sådant vi tror på är utbildning. Framförandet av sådant vi inte tror på är propaganda.« - Edward Bernays.
Martin Borgs arbetar på Hill &Knowlton, en av världens största pr byråer. 1997 utsågs han till årets lobbyist för kampanjen för reklamradion. Martin har under de två senaste valkampanjerna jobbat för moderaterna, senast som presschef.
»Framförandet av sådant vi tror på är utbildning. Framförandet av sådant vi inte tror på är propaganda.« - Edward Bernays.
- Format: Kartonnage
- ISBN: 9789173891356
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 159
- Utgivningsdatum: 2004-05-01
- Förlag: Bokförlaget Atlas