449:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Den här boken ger en levande och intresseväckande introduktion till modern retorisk teori. Den tar sin utgångspunkt i den retoriska traditionen, men har huvudfokus på retoriken i vår tid, i moderna retoriska situationer och i mediesamhället.Med hjälp av exempel från både svensk och norsk offentlighet och populärkultur presenterar författaren centrala retoriska perspektiv på kommunikation. Boken har ett utförligt register, en kort översikt över det antika retoriska systemet och en historisk översikt över nämnda personer och verk. Denna svenska utgåva är översatt från den andra norska upplagan och bearbetad efter svenska förhållanden. Boken vänder sig i första hand till studenter på grundnivå i retorik, medie- och kommunikationsvetenskap samt litteraturvetenskap och språk, men den är också intressant för den som studerar eller arbetar med marknadsföring och reklam.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144048482
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 394
- Utgivningsdatum: 2008-08-19
- Översättare: Sven-Erik Torhell
- Förlag: Studentlitteratur AB