399:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Varför blir Göran arg av mina frågor? Varför ökar jag samtalets tempo med Sara? Varför är lönesamtal alltid så jobbiga? Hur skall jag få Jens att vilja träffa mig igen? Det professionella samtalet är en central del i många yrken. Ibland kan det kännas frustrerande, andra gånger flyter samtalet på och bidrar till förändring. Denna bok handlar om att skapa samtal som fungerar, samtal som får oss dit vi vill. Målet är att kunna använda samtalet på ett mer effektivt sätt för att hjälpa andra.
Det unika med boken är att författarna kombinerar principer från beteendeterapi, tillämpad beteendeanalys och motiverande samtal (MI) för att ge en fördjupad förståelse kring vad som händer i samtal. Dessa perspektiv hjälper oss att se samtalet som ett sammanhang där två personer deltar i en ömsesidig växelverkan och hur båda påverkar samtalets utveckling - i både positiv och negativ riktning.
Boken riktar sig till studerande och yrkesverksamma psykologer, socionomer, sjuksköterskor, läkare och alla andra som har samtal som ett arbetsredskap.
Det unika med boken är att författarna kombinerar principer från beteendeterapi, tillämpad beteendeanalys och motiverande samtal (MI) för att ge en fördjupad förståelse kring vad som händer i samtal. Dessa perspektiv hjälper oss att se samtalet som ett sammanhang där två personer deltar i en ömsesidig växelverkan och hur båda påverkar samtalets utveckling - i både positiv och negativ riktning.
Boken riktar sig till studerande och yrkesverksamma psykologer, socionomer, sjuksköterskor, läkare och alla andra som har samtal som ett arbetsredskap.
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789127119390
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 150
- Utgivningsdatum: 2012-03-19
- Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi