Samhälle & debatt
Scaling up : hur ett fåtal företag lyckas skala upp... och varför resten inte gör det
Verne Harnish
Häftad
579:-
Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Det har gått över ett decennium sedan Verne Harnishs bästsäljande bok Mastering the Rockefeller Habits först släpptes. Scaling Up: How a Few Companies Make It...and Why the Rest Don't är den första stora revideringen av denna affärsklassiker. I Scaling Up delar Verne och hans team med sig av praktiska verktyg och tekniker för att bygga en branschdominerande verksamhet. Dessa tillvägagångssätt har finslipats i över tre decennier genom rådgivning till tiotusentals vd:ar och chefer vilket hjälpt dem att navigera i den ökande komplexiteten som följer med att skala upp ett företag.
Den här boken är skriven så att alla - från kundnära personal till ledande befattningshavare - kan anpassa sig och bidra till ett företags tillväxt. Det finns ingen anledning att göra det ensam, men många ledare känner att det är de som drar resten av organisationen uppför S-kurvan för tillväxt. Målet med den här boken är att hjälpa dig att förvandla det som känns som ett ankare till en vind i ryggen - skapa ett företag där teamet är engagerat, där kunderna gör din marknadsföring; och alla tjänar pengar. För att uppnå detta fokuserar Scaling Up på fyra stora beslutsområden som varje företag måste hantera: människor, strategi, genomförande och kapital.
Boken innehåller en rad nya verktyg, inklusive den uppdaterade One-Page Strategic Plan och Rockefeller Habits Checklist, som mer än 40 000 företag runt om i världen har använt för att skala upp sina företag framgångsrikt. Att driva ett företag handlar ytterst om frihet. Scaling Up visar företagsledare hur de får sina organisationer att utvecklas synkroniserat för att skapa något betydelsefullt och samtidigt njuta av resan.
Den här boken är skriven så att alla - från kundnära personal till ledande befattningshavare - kan anpassa sig och bidra till ett företags tillväxt. Det finns ingen anledning att göra det ensam, men många ledare känner att det är de som drar resten av organisationen uppför S-kurvan för tillväxt. Målet med den här boken är att hjälpa dig att förvandla det som känns som ett ankare till en vind i ryggen - skapa ett företag där teamet är engagerat, där kunderna gör din marknadsföring; och alla tjänar pengar. För att uppnå detta fokuserar Scaling Up på fyra stora beslutsområden som varje företag måste hantera: människor, strategi, genomförande och kapital.
Boken innehåller en rad nya verktyg, inklusive den uppdaterade One-Page Strategic Plan och Rockefeller Habits Checklist, som mer än 40 000 företag runt om i världen har använt för att skala upp sina företag framgångsrikt. Att driva ett företag handlar ytterst om frihet. Scaling Up visar företagsledare hur de får sina organisationer att utvecklas synkroniserat för att skapa något betydelsefullt och samtidigt njuta av resan.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789152701546
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 273
- Utgivningsdatum: 2021-11-11
- Översättare: Elin Henriksdotter Åsa Andersson
- Förlag: ScaleUp Group