Vetenskap & teknik
Skolbibliotekets roll för elevers lärande : en forsknings- och kunskapsöversikt år 2010-2015
Cecilia Gärdén
Häftad
129:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Regeringen har i sitt uppdrag till Kungliga biblioteket att ta fram en nationell biblioteksstrategi särskilt efterfrågat en analys av vilka utvecklingsbehov som finns för skolbiblioteken för att de i ökad grad ska kunna främja språkutveckling och stimulera till läsning. Som en del i detta arbete har Kungliga biblioteket gett Cecilia Gärdén, forskare vid Högskolan i Borås, i uppgift att ta fram en forsknings- och kunskapsöversikt gällande skolbibliotekets roll för elevers lärande. I rapporten konstateras att texter om skolbibliotek visar en både splittrad och sammanhållen bild av verksamheten, såväl internationellt som i Sverige. De senaste årens undersökningar bekräftar och stärker det som vi redan kände till genom många års forskning på skolbiblioteksområdet.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789170003387
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 102
- Utgivningsdatum: 2017-06-13
- Förlag: Kungliga biblioteket