Samhälle & debatt
Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik
Birgitta Edberg
Häftad
309:-
Uppskattad leveranstid 5-10 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Det nya sociala affärslandskapet kräver nya affärs- och marknadsföringsmodeller med fokus på samarbete, öppen innovation, snabbrörlighet, service marketing och enkel konsumtion exakt när den efterfrågas. Det kräver ett helhetsperspektiv och en Lean-filosofi med fokus på att minska slöseri av kundens tid och energi. Lärandeprocesser och ständiga förbättringar av kundupplevelsen bör vara den främsta drivkraften i hela verksamheten för att skapa konkurrensfördelar. Under 1900-talet lärde sig företag att hantera effektivitet och massproduktion. På 2000-talet behöver företag lära sig att hantera relationer på den nätverkande individens villkor. De nya affärsförutsättningarna i omvärlden tvingar företag att förändra synsätt, kultur, organisationsstruktur och processer för att överleva. Boken vänder sig till dig som är företagsledare, strateg, marknadsförare, entreprenör, kommunikatör eller student som letar efter strategier för det sociala affärslandskapet.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789163957703
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 228
- Utgivningsdatum: 2018-01-20
- Förlag: Thinking Media Sweden