bokomslag Strategisk kommunikation - Forskning och praktik
Samhälle & debatt

Strategisk kommunikation - Forskning och praktik

Jesper Falkheimer(red) Mats Heide (red) Cecilia Cassinger Edward Deverell Mats Eriksson Magnus Fredriksson Johansson

Häftad

459:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 403 sidor
  • 2011
Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande utbildnings- och forskningsområde nationellt och internationellt, en utveckling som sker parallellt med att strategisk kommunikation får allt mer betydelse för politik, ekonomi, kultur och samhälle. Denna antologi visar den bredd och spets som finns inom den samtida svenska forskningen och praktiken. I boken ges en översikt av forskningsfältet och fördjupningar inom bland annat politisk kommunikation, kriskommunikation, marknadskommunikation och organisationskommunikation. Varje kapitel anknyts till praktiken genom att framstående professionella kommunikatörer bidrar med egna inlägg.
Boken riktar sig till universitets- och högskoleutbildningar som behandlar strategiska kommunikationsfrågor, men också till praktiker inom området.
  • Författare: Falkheimer(red), Jesper;Heide (red), Mats;Cassinger, Cecilia;Deverell, Edward;Eriksson, Mats;Fredriksson, Magnus;Johansson
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144070551
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 403
  • Utgivningsdatum: 2011-11-11
  • Förlag: Studentlitteratur AB