259:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Boken innehåller, förutom Förord, Efterord och Litteraturförteckning, ett tiotal texter fördelade på fyra kapitel: I. Lärande (de yngre barnens), II. Literacy, III. Undervisning och utbildning IV. Internationell bedömning och nya utmaningar. Bilagor: 1. Åtta övergripande rekommendationer (EU High Level Group, 2012), 2. Resultat (PISA) i Matematik och Läsförståelse, 3. Figur: EU-länders låga skolprestationer i läsning, matematik och naturvetenskap (EU-rapport, 2009). Efterord. Litteraturförteckning.
Lärandekapitlet fokuserar i tre texter på de yngre barnens lärande bl.a. om nyttan av språkvärdering i förskolan och värdet av att utveckla ordförrådet. Literacy handlar om läs- och skrivkunnighet. En av tre texter utgörs av en EU-rapport (2012) om literacy som en viktig angelägenhet för många länder. I kapitlet Undervisning och utbildning redovisas bl.a. en ny studie om Skickliga lärare - vilka är det? Det handlar därutöver om lyckade och spännande lösningar på hur utbildning har förbättrats och förnyats i Kanada.
Lärandekapitlet fokuserar i tre texter på de yngre barnens lärande bl.a. om nyttan av språkvärdering i förskolan och värdet av att utveckla ordförrådet. Literacy handlar om läs- och skrivkunnighet. En av tre texter utgörs av en EU-rapport (2012) om literacy som en viktig angelägenhet för många länder. I kapitlet Undervisning och utbildning redovisas bl.a. en ny studie om Skickliga lärare - vilka är det? Det handlar därutöver om lyckade och spännande lösningar på hur utbildning har förbättrats och förnyats i Kanada.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789163713606
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 109
- Utgivningsdatum: 2014-08-01
- Förlag: Läs & skriv & lär bättre (LSLB)