Samhälle & debatt
Tjänsteinnovation
Anders Gustafsson • Per Kristensson • Lars Witell
Danskband/flex
439:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Tjänster är det som just nu skapar tillväxt i Sveriges ekonomi: men vad är det egentligen som växer och hur kommer det sig att företag som Spotify, Ikea eller King (Candy crush) på kort tid kan bli stora och högt värderade? Vad är det som gör att våra svenska industriföretag som Ericsson, Tetra Pak eller SKF är så intresserade av tjänster? Eller vad är det som får EU att satsa 80 miljarder euro på tjänsteinnovation? Det handlar om en tro och förhoppning om framtiden och att det är tjänsteinnovation som kommer att generera välstånd för framtida generationer.
Denna bok beskriver vad en tjänsteinnovation är och hur man ska arbeta med det. Tjänsteinnovation utgår från det värde som samskapas med kunden eller användaren. Resultatet kan kategoriseras till ett antal olika innovationstyper:
* Processinnovation
* Affärsmodellsinnovation
* Varumärkesinnovation
* Social innovation
* Upplevelseinnovation
* Beteendeinnovation.
Denna bok beskriver vad en tjänsteinnovation är och hur man ska arbeta med det. Tjänsteinnovation utgår från det värde som samskapas med kunden eller användaren. Resultatet kan kategoriseras till ett antal olika innovationstyper:
* Processinnovation
* Affärsmodellsinnovation
* Varumärkesinnovation
* Social innovation
* Upplevelseinnovation
* Beteendeinnovation.
- Format: Danskband/flex
- ISBN: 9789144095127
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 158
- Utgivningsdatum: 2014-05-23
- Förlag: Studentlitteratur