279:-
Uppskattad leveranstid 7-12 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender - i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789173894258
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 351
- Utgivningsdatum: 2013-03-13
- Förlag: Bokförlaget Atlas