299:-
Uppskattad leveranstid 5-10 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
eologi och pedagogik hör ihop som två sidor av samma mynt. Det som lärs är beroende av vad som görs, vad som sägs och hur det sägs. Undervisning i kristen tro sker överallt där tron praktiseras, inte bara i den planerade undervisningen. Den sker också i diakoni, gudstjänst och mission. Det finns en möjlighet till lärande i varje möte.
Undervisa i kristen tro knyter ihop den akademiska religionspedagogiken med församlingens metodiska behov. Teorier om lärande tillämpas på församlingsliv och bibelberättelser och tvärtom.
Centrala frågor i boken är: Vad betyder det att undervisa i kristen tro? Vilka erfarenheter bidrar till att man vill kalla sig kristen eller troende? Vad menar vi med kunskap? Hur lär vi oss?
Anders Hedman är präst och lärare i kristendomsdidaktik med konfirmandkateketik vid Svenska kyrkans utbildningsinstitut. Han har arbetat 13 år som församlingspräst i Stockholms stift varav två år som ansvarig för Fryshuskyrkan på Fryshuset. I arbete och studier har han fördjupat sig i frågor om lärande i församlingen.
Undervisa i kristen tro knyter ihop den akademiska religionspedagogiken med församlingens metodiska behov. Teorier om lärande tillämpas på församlingsliv och bibelberättelser och tvärtom.
Centrala frågor i boken är: Vad betyder det att undervisa i kristen tro? Vilka erfarenheter bidrar till att man vill kalla sig kristen eller troende? Vad menar vi med kunskap? Hur lär vi oss?
Anders Hedman är präst och lärare i kristendomsdidaktik med konfirmandkateketik vid Svenska kyrkans utbildningsinstitut. Han har arbetat 13 år som församlingspräst i Stockholms stift varav två år som ansvarig för Fryshuskyrkan på Fryshuset. I arbete och studier har han fördjupat sig i frågor om lärande i församlingen.
- Format: Danskband/flex
- ISBN: 9789173154673
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 175
- Utgivningsdatum: 2015-01-26
- Förlag: Argument Förlag