139:-
Uppskattad leveranstid 7-12 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Larmrubrikerna om stress inom olika yrken duggar tätt. Konsekvenserna syns i hälsan, men produktiviteten och arbetets kvalitet påverkas också, både direkt genom t ex dåligt bemötande gentemot kunder av stressade medarbetare, och indirekt genom att dessas effektivitet minskar av stress.
Många arbetsplatser, särskilt inom kommuner och landsting, behöver Ta itu med jobbstressen, som har seglat upp som ett stort arbetsmiljöproblem. Men varför behandlas det så sällan som ett sådant, d v s inom arbetsmiljöarbetet? Man vet hur man köper ergonomiska hjälpmedel osv, men har ingen metod för att ta itu med jobbstressen.
Kerstin Olofsson, som skrivit böckerna, har i många år arbetat med arbetsmiljö- och samverkansfrågor och bland annat regelbundet haft kurser för chefer och fackliga företrädare/skyddsombud inom dessa områden. Hon är socionom och filosofie magister med psykologi (arbets- och organisations-) som huvudämne. och har tidigare skrivit böcker om stress, arbetsplatsträffar och arbetsmiljöarbete - tre områden som här knyts ihop.
Många arbetsplatser, särskilt inom kommuner och landsting, behöver Ta itu med jobbstressen, som har seglat upp som ett stort arbetsmiljöproblem. Men varför behandlas det så sällan som ett sådant, d v s inom arbetsmiljöarbetet? Man vet hur man köper ergonomiska hjälpmedel osv, men har ingen metod för att ta itu med jobbstressen.
Kerstin Olofsson, som skrivit böckerna, har i många år arbetat med arbetsmiljö- och samverkansfrågor och bland annat regelbundet haft kurser för chefer och fackliga företrädare/skyddsombud inom dessa områden. Hon är socionom och filosofie magister med psykologi (arbets- och organisations-) som huvudämne. och har tidigare skrivit böcker om stress, arbetsplatsträffar och arbetsmiljöarbete - tre områden som här knyts ihop.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789187481369
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 79
- Utgivningsdatum: 2015-05-12
- Förlag: B4PRESS