1229:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Verket är en helt ny kommentar till varumärkeslagen, som trädde i kraft 1 juli 2011.Europeisk och internationell varumärkesrätt har stor betydelse för tolkningen av varumärkeslagen. Denna kommentar ger vägledning och speglar de europeiska och internationella linjerna. Det europeiska varumärkesdirektivet och EU-domstolens omfattande rättspraxis, i anslutning till direktivet, har medfört betydande förändringar. Även den europeiska varumärkesförordningen, med gemenskapsvarumärket, har bidragit till att skapa en helt ny varumärkesrättslig spelplan. Samtidigt har, på det internationella planet, TRIPS-avtalet, Madridprotokollet och Singaporekonventionen medfört förändringar.2010 års varumärkeslag kan ses som ett led i denna anpassning och utveckling. Lagen innebär att de nya europeiska och internationella linjerna får en tydligare form i svensk lagstiftning, och varumärkeslagen bör förstås och tolkas mot bakgrund av denna utveckling.
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789139112686
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 227
- Utgivningsdatum: 2014-01-14
- Förlag: Norstedts Juridik AB