639:-
Uppskattad leveranstid 5-10 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Barn har olika förutsättningar i sin ryggsäck när de kommer till förskolan. I den finns både frisk- och riskfaktorer. Hur vi förstår dessa och kan arbeta både främjande och förebyggande för att utjämna skillnader och öka likvärdigheten i barns lärande och utveckling är en viktig del av förskolans uppdrag. I denna bok beskriver Petri Partanen hur vi kan förstå barns tänkande och kunskapsutveckling inom olika områden, så som tidig matematik- och språkutveckling. Vidare beskriver han hur vi kan stötta utvecklingen av barns förmåga till självreglering, uppmärksamhetsförmåga och uthållighet. I boken kopplar Petri på ett lättbegripligt sätt ihop kognitions-, hjärn- och undervisningsperspektiven. Han ger konkreta exempel på hur vårt bemötande och förhållningssätt och vår samtals- och samspelsmetodik kan främja barns lärande och utveckling. Han knyter ihop detta med lekens och både den spontana och planerade undervisningens roll i lärandet.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789180599467
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 134
- Utgivningsdatum: 2024-06-10
- Förlag: Skolutvecklarna Sverige