Etik och nyhets-journalistik
Hans Månson
269:-
Uppskattad leveranstid 5-10 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Lagar och etiska spelregler styr media, men tolkningen förändras med samhällsutvecklingen. Namn och bild publiceras i sammanhang där det tidigare varit otänkbart. Mobiltelefoner och digitalkameror har fött s.k. "snaparazzos" , nyfikna privatpersoner som säljer bilder. Internet har trissat nyhetstempot - tiden för eftertanke har minskat.
Hänger pressetiken med i utvecklingen?
Hans Månson presenterar ett urval av texter och föredrag om nyhetsjournalistik och etik. Han aktualiserar frågan varje journalist alltid bör ställa sig själv och till intervjuoffer: Varför? Svaren är ingången till kvalitetsjournalistik.
Många krönikor har han publicerat i Pressens tidning, (numera Medievärlden).
Ofta är han kritisk, alltid har han en åsikt. Och rösten kommer inifrån.
Hänger pressetiken med i utvecklingen?
Hans Månson presenterar ett urval av texter och föredrag om nyhetsjournalistik och etik. Han aktualiserar frågan varje journalist alltid bör ställa sig själv och till intervjuoffer: Varför? Svaren är ingången till kvalitetsjournalistik.
Många krönikor har han publicerat i Pressens tidning, (numera Medievärlden).
Ofta är han kritisk, alltid har han en åsikt. Och rösten kommer inifrån.
- ISBN: 9789185333158
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 94
- Förlag: Juridisk reportagebyrå