Samhälle & debatt
TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
Jesper Strömbäck • Anna Maria Jönsson
Inbunden
249:-
Tillfälligt slut online – klicka på "Bevaka" för att få ett mejl så fort varan går att köpa igen.
TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle. Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.
- Format: Inbunden
- ISBN: 9789170920530
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 328
- Utgivningsdatum: 2007-04-01
- Förlag: Ekerlids