289:-
Uppskattad leveranstid 5-10 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
I den nya globala ekonomin upprättas alltfler kommunikationsmöten på distans, genom utlokalisering av kommunikativ verksamhet. Det är naturligtvis ekonomiskt motiverat och kan följaktligen uppfattas som en exploatering av låglönad arbetskraft. Men detta är inte det enda sättet att förstå utlokaliserat kommunikationsarbete. I den här avhandlingen kombineras ett politisk-ekonomiskt makroperspektiv på utlokaliserat arbete med ett meningsskapande aktörsperspektiv som lyfter fram de anställdas uppfattningar om arbetet. Syftet är att analysera vad som utmärker kommunikationsarbete på ett callcenter. Detta görs genom att utforska hur den kommunikativa verksamheten på ett svenskt callcenter i Lettland organiseras, utförs och tillskrivs mening. Ett centralt tema i studien kretsar kring förhandlandet mellan effektivitet och service, ett förhandlande som till stor del karakteriserar kommunikationsarbeten på callcenter. Carina Guyard arbetar som forskare och lärare i medie- och kommunikationsvetenskap vid Södertörns högskola.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789186069810
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 221
- Utgivningsdatum: 2014-01-22
- Förlag: Södertörns högskola