Kommande
969:-
I det helt nya läromedlet Praktisk marknadsföring 1 får eleven grundläggande kunskaper om marknadsföringens betydelse för försäljning av varor och tjänster, liksom dess påverkan på konsumenter, både historiskt sett och i nutid, fysiskt och digitalt. Eleverna möter personer med olika yrkesroller, som butikskommunikatörer och säljare, för att förstå vad marknadsföring är i praktiken och vilka förmågor som efterfrågas av branschen. Här ingår också att kunna planera, genomföra och utvärdera sina marknadsföringsinsatser för att öka lönsamheten i företaget.
I praktiska övningar och APL-uppgifter tränar eleverna på butikskommunikation, annonsering samt utformning av säljmiljöer och varuexponering på flera sätt och med olika tekniker. Genom repetitionsuppgifter lär sig eleverna fakta om lagar och regler inom marknadsföring, försäljning och prissättning, och med reflektionsfrågor övas förståelsen för etiska regler för marknadsföring och reklam. Precis som i övriga läromedel i serien är språket rakt och tydligt, och layouten underlättar läsningen.
Här finns:
- Ett helt nytt läromedel anpassat efter Gy25
- Praktiska övningar och APL-uppgifter.
I praktiska övningar och APL-uppgifter tränar eleverna på butikskommunikation, annonsering samt utformning av säljmiljöer och varuexponering på flera sätt och med olika tekniker. Genom repetitionsuppgifter lär sig eleverna fakta om lagar och regler inom marknadsföring, försäljning och prissättning, och med reflektionsfrågor övas förståelsen för etiska regler för marknadsföring och reklam. Precis som i övriga läromedel i serien är språket rakt och tydligt, och layouten underlättar läsningen.
Här finns:
- Ett helt nytt läromedel anpassat efter Gy25
- Praktiska övningar och APL-uppgifter.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789151118994
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 256
- Utgivningsdatum: 2026-03-02
- Förlag: Gleerups Utbildning AB