bokomslag Marknadsföring, människor och interaktion
Samhälle & debatt

Marknadsföring, människor och interaktion

Peter Svensson Jacob Östberg

Häftad

429:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 160 sidor
  • 2016
Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, det vill säga interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam.
  • Författare: Peter Svensson, Jacob Östberg
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144110042
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 160
  • Utgivningsdatum: 2016-03-29
  • Förlag: Studentlitteratur AB