bokomslag Marknadsföring
Samhälle & debatt

Marknadsföring

Anders Parment

Danskband/flex

619:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

Andra format:

  • 572 sidor
  • 2024
Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden. Digitalisering, nya affärsmodeller och ett stort intresse för

hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse.

En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om marknadsföringens modeller och begrepp samt hur de kan tillämpas för att skapa attraktiva erbjudanden. Utmanande idéer och perspektiv introduceras genom aktuella exempel och kopplas till fördjupningar i aktuell forskning om hållbarhet, marknadskommunikation och hur företag kan kommunicera smart med nya generationer av konsumenter och potentiella medarbetare.

Marknadsföring tillämpas nästan överallt - i offentlig verksamhet, i civilsamhället, av politiska partier och individer. Exempel från olika sammanhang visar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur genomtänkt marknadsföring kan bidra till att vända en negativ utveckling.

Denna fjärde upplaga av Marknadsföring har ökat fokus på hållbarhet, strategi, digitalisering samt smarta sätt att segmentera.
  • Författare: Anders Parment
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789144155876
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 572
  • Utgivningsdatum: 2024-10-21
  • Förlag: Studentlitteratur AB