Kommande
2149:-
Praktisk marknadsföring 1, lärarhandledning är anpassad efter Praktisk marknadsföring 1, bok. Materialet är noggrant anpassat till ämnesplanen för Gy25.
I det helt nya läromedlet Praktisk marknadsföring 1 får eleven grundläggande kunskaper om marknadsföringens betydelse för försäljning av varor och tjänster, liksom dess påverkan på konsumenter, både historiskt sett och i nutid, fysiskt och digitalt. Eleverna möter personer med olika yrkesroller, som butikskommunikatörer och säljare, för att förstå vad marknadsföring är i praktiken och vilka förmågor som efterfrågas av branschen. Här ingår också att kunna planera, genomföra och utvärdera sina marknadsföringsinsatser för att öka lönsamheten i företaget.
Lärarhandledningen följer elevboken och innehåller inspirerande lektionsförslag, övningar och uppgifter samt lösningsförslag till elevbokens instuderingsfrågor. Med denna lärarhandledning får du ett gediget material som gör det enkelt att planera och genomföra din undervisning.
Praktisk
I det helt nya läromedlet Praktisk marknadsföring 1 får eleven grundläggande kunskaper om marknadsföringens betydelse för försäljning av varor och tjänster, liksom dess påverkan på konsumenter, både historiskt sett och i nutid, fysiskt och digitalt. Eleverna möter personer med olika yrkesroller, som butikskommunikatörer och säljare, för att förstå vad marknadsföring är i praktiken och vilka förmågor som efterfrågas av branschen. Här ingår också att kunna planera, genomföra och utvärdera sina marknadsföringsinsatser för att öka lönsamheten i företaget.
Lärarhandledningen följer elevboken och innehåller inspirerande lektionsförslag, övningar och uppgifter samt lösningsförslag till elevbokens instuderingsfrågor. Med denna lärarhandledning får du ett gediget material som gör det enkelt att planera och genomföra din undervisning.
Praktisk
- Format: Spiral
- ISBN: 9789151119007
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 100
- Utgivningsdatum: 2026-07-01
- Förlag: Gleerups Utbildning AB