Psykologi & pedagogik
Studiehandledning för flerspråkiga elever : kunskapsutveckling genom modersmålet
Tamar Ucar • Karin Sheikhi
Häftad
369:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Boken ger dig som studiehandledare, lärare eller skolledare kunskap och verktyg som underlättar för skolan att ge nyanlända och flerspråkiga elever bra studiehandledning på deras starkaste språk. För nyanlända elever kan detta vara en avgörande faktor för en god skolstart, liksom en förutsättning för fortsatt språk- och kunskapsutveckling.
Författarna Karin Sheikhi och Tamar Ucar tar upp hur skolan kan organisera, planera, genomföra, utvärdera och utveckla studiehandledningen - med elevens behov i centrum. I boken finns bland annat avsnitt om studiehandledningens innehåll och former, om att arbeta som studiehandledare samt om organisation och rutiner.
Fakta varvas med praktiska exempel och tips på hur lärare och studiehandledare kan samarbeta och ta hjälp av varandra. Boken avslutas med författarnas goda råd för lyckad studiehandledning.
Karin Sheikhi är fil. dr, lektor i svenska som andraspråk och ämnesföreträdare vid Mälardalens högskola. Tamar Ucar har lång erfarenhet som studiehandledare, kvalitetsutvecklare och förstelärare.
Författarna Karin Sheikhi och Tamar Ucar tar upp hur skolan kan organisera, planera, genomföra, utvärdera och utveckla studiehandledningen - med elevens behov i centrum. I boken finns bland annat avsnitt om studiehandledningens innehåll och former, om att arbeta som studiehandledare samt om organisation och rutiner.
Fakta varvas med praktiska exempel och tips på hur lärare och studiehandledare kan samarbeta och ta hjälp av varandra. Boken avslutas med författarnas goda råd för lyckad studiehandledning.
Karin Sheikhi är fil. dr, lektor i svenska som andraspråk och ämnesföreträdare vid Mälardalens högskola. Tamar Ucar har lång erfarenhet som studiehandledare, kvalitetsutvecklare och förstelärare.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789188099808
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 109
- Utgivningsdatum: 2018-02-12
- Förlag: Gothia Kompetens