bokomslag Tjänstedesign - - principer och praktiker
Vetenskap & teknik

Tjänstedesign - - principer och praktiker

Stefan Holmlid Katarina Wetter-Edman

Häftad

459:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 248 sidor
  • 2021
Tjänstedesign - principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar sig för en viss kontext?

Tjänstedesign - principer och praktiker presenterar tre teoretiska perspektiv på tjänstedesign, fem grundläggande principer och en bred palett av metodansatser. Med utgångspunkt i verklighetsbaserade fallbeskrivningar från privat och offentlig sektor beskriver och analyserar författarna hur principer och metoder används i praktiken. Avslutningsvis riktas blickarna framåt mot de utmaningar som vi står inför och där tjänstedesign kan vara en viktig pusselbit.

Bokens fokus på underliggande principer för framgångsrikt designarbete gör den till både ett redskap att använda tillsammans med en metodhandbok och en teoretisk utgångspunkt för ett kritiskt perspektiv på tjänstedesign. Den är användbar för studenter och praktiker med olika bakgrund och arbetsområden som vill lära sig mer om tjänstedesign och skapar även en vokabulär för området på svenska.
  • Författare: Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144130958
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 248
  • Utgivningsdatum: 2021-02-25
  • Förlag: Studentlitteratur AB