bokomslag Varumärken - Att välja, skydda och förädla ett varumärke ur juridiskt perspektiv

Varumärken - Att välja, skydda och förädla ett varumärke ur juridiskt perspektiv

Joanna Lundquist

Häftad

399:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 102 sidor
  • 2005
I denna nyskrivna handbok beskriver författaren varumärket ur ett juridiskt perspektiv samt ger praktiska och handfasta råd om hur man bör välja, skydda och förädla sitt varumärke. Författaren förklarar hur man skall se juridiken som en offensiv möjlighet att skapa konkurrensfördelar vid framtagande av ett nytt varumärke. Boken fokuserar huvudsakligen på ordmärket, som är den dominerande varumärkestypen.

När ett nytt varumärke skall tas fram är det idag en förutsättning att varumärket även går att registrera som domännamn. Författaren belyser därför ingående domännamnsperspektivet som en del av varumärkesskyddet.

Boken vänder sig både till brand managers, jurister och marknadsförare. Som bilagor finns exempel på varumärkes- och domännamnspolicies samt ett utförligt sakregister.
  • Författare: Joanna Lundquist
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789172232297
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 102
  • Utgivningsdatum: 2005-09-01
  • Förlag: Jure Förlag