Samhälle & debatt
Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare
Anders Parment
Häftad
429:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Samhället påverkar nya generationer - och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.
I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995-2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995-2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144177168
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 181
- Utgivningsdatum: 2024-08-07
- Förlag: Studentlitteratur AB