bokomslag Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare
Samhälle & debatt

Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare

Anders Parment

Häftad

429:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 181 sidor
  • 2024
Samhället påverkar nya generationer - och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.

I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995-2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
  • Författare: Anders Parment
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144177168
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 181
  • Utgivningsdatum: 2024-08-07
  • Förlag: Studentlitteratur AB