Psykologi & pedagogik
Reflektera mera : konsten att utveckla förskolans utbildning
Erika Wallin
Häftad
499:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Den här boken hjälper dig och dina kollegor att få till ett reflektions- och utvecklingsarbete som gynnar barns utveckling och lärande och skapar en utbildning i förskolan av hög kvalitet.
Utvecklingsarbete är ett självklart men komplicerat begrepp i förskolans utbildning. Hur gör vi och vad gör skillnad? Det finns ingen enkel eller rätt väg, men det finns faktorer att uppmärksamma och handlingar som kan leda till en positiv förändring.
I boken beskriver och problematiserar leg. förskollärare Erika Wallin begreppet utveckling och vad det innebär. Hon berättar om olika arbetssätt och vanliga lösningar samt ger exempel för att inspirera dig till att reflektera över och utveckla ditt arbete. Olika metoder för att skapa samsyn, reflektion och dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet lyfts fram. Boken tar även upp olika aspekter som kan påverka utvecklingsarbetet så som valet av reflektionsplats, vikten av att fokusera på rätt saker och hur vi nyttjar de kunskaper vi redan har.
Med kunskap och medvetenhet kan förskolans utvecklingsarbete bli hållbart. En utveckling som gynnar barnen, personalen och leder till högre kvalitet. Boken baseras på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet utifrån Erika Wallins mångåriga erfarenhet av utvecklingsarbete i förskolan, forskning och egna studier.
Boken riktar sig till alla som är verksamma i förskolans utbildning och kan ge nya perspektiv, inspiration och verktyg för ett lyckat utvecklingsarbete som blir lärorikt, roligt och meningsfullt.
Bokens författare Erika Wallin, leg. förskollärare med över 20 års erfarenhet, arbetar idag som fortbildare och utvecklingsledare för förskolan. Hon har ett stort intresse för utbildningsfrågor och strävar efter att Sveriges förskolor fortsätter utvecklas till en plats fylld av nyfikenhet, kreativitet, lärande och glädje för alla som befinner sig i den.
Utvecklingsarbete är ett självklart men komplicerat begrepp i förskolans utbildning. Hur gör vi och vad gör skillnad? Det finns ingen enkel eller rätt väg, men det finns faktorer att uppmärksamma och handlingar som kan leda till en positiv förändring.
I boken beskriver och problematiserar leg. förskollärare Erika Wallin begreppet utveckling och vad det innebär. Hon berättar om olika arbetssätt och vanliga lösningar samt ger exempel för att inspirera dig till att reflektera över och utveckla ditt arbete. Olika metoder för att skapa samsyn, reflektion och dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet lyfts fram. Boken tar även upp olika aspekter som kan påverka utvecklingsarbetet så som valet av reflektionsplats, vikten av att fokusera på rätt saker och hur vi nyttjar de kunskaper vi redan har.
Med kunskap och medvetenhet kan förskolans utvecklingsarbete bli hållbart. En utveckling som gynnar barnen, personalen och leder till högre kvalitet. Boken baseras på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet utifrån Erika Wallins mångåriga erfarenhet av utvecklingsarbete i förskolan, forskning och egna studier.
Boken riktar sig till alla som är verksamma i förskolans utbildning och kan ge nya perspektiv, inspiration och verktyg för ett lyckat utvecklingsarbete som blir lärorikt, roligt och meningsfullt.
Bokens författare Erika Wallin, leg. förskollärare med över 20 års erfarenhet, arbetar idag som fortbildare och utvecklingsledare för förskolan. Hon har ett stort intresse för utbildningsfrågor och strävar efter att Sveriges förskolor fortsätter utvecklas till en plats fylld av nyfikenhet, kreativitet, lärande och glädje för alla som befinner sig i den.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789177413202
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 157
- Utgivningsdatum: 2022-04-22
- Förlag: Gothia Kompetens AB